powered by Mushroom CMS
EN | LT
„MADOS INFEKCIJA“

Mada pagal „Mados infekciją“

Festivaliui „Mados infekcija“ mada reiškia daugiau nei vien tik įspūdingus aprangos derinius. Festivalio organizatoriai žino, kad mada vyksta kasdien, o savo žymę joje palieka ne tik istorija, bet ir politika, ekonomika, menas. Mada yra neatsiejama kultūros dalis: tai kasdienio gyvenimo alsavimas ir atspindžiai visur, kur bepažvelgsi.

Štai kodėl „Mados infekcija“ skiriasi nuo visame pasaulyje vykstančių mados savaičių: festivalio programoje nėra uždarų vardinių vakarų ar tik VIPams pasiekiamų renginių. „Mados infekcijoje“ viskas atvirkščiai: festivalio aplinka neformali ir prieinama visiems – bilietą į festivalį gali įsigyti kiekvienas.

Mados savaitės standartai laužomi ir ant festivalio podiumo. Vietoj mados savaitėms įprasto vieno dizainerio pasirodymo „Mados infekcijos“ podiumą dalijasi keli kūrėjai. Tačiau kiekvienas iš jų turi teisę į savo šou, o žiūrovai per vieną vakarą gali susipažinti iškart su kelių kūrėjų naujausiais darbais.

Kiekviena „Mados infekcija“ – staigmena ir intriga tiek festivalio dalyviams, tiek jo žiūrovams. Kiekvieną kartą organizatoriai eksperimentuoja su architektūra, apšvietimu, muzika ir podiumo choreografija. Scenografai, apšvietimo dailininkai, fotografai, muzikantai, didžėjai, grafikos dizaineriai, vaizdo menininkai – bendraminčių profesionalų komanda sukuria visas sąlygas dizaineriams kuo ryškiau atskleisti savo kolekcijos idėją.

Jaunieji mados talentai ant „Mados infekcijos“ podiumo gali patekti per visiems atvirą „Injekciją“ – nuo 2008 metų festivalio rengiamą konkursą. Nuo 2010 metų „Injekcijos“ konkursas yra tarptautinis. Per visą konkurso istoriją kompetentinga komisija jau surado ir padėjo iškilti daugiau kaip 50 naujų mados talentų.

Pirmoji „Mados infekcija“ įvyko 1999 metais. Tuomet Lietuvoje nebuvo kito tarptautinio renginio, kuriame mados kūrėjai galėtų pristatyti savo kolekcijas ir sulaukti daugiau viešumo.

„Mados infekcija“ rengiama Šiuolaikinio meno centre. Jo ir festivalio draugystė neatsitiktinė: juk mada yra neatsiejama miesto kultūros ir šiuolaikinės kūrybos dalis.



ISTORIJA IR VARDAI

Užsienio svečių, jau dalyvavusių festivalyje, vardų sąrašas neleidžia abejoti renginio koncepcija ir nuoseklumu. Į „Mados infekciją“ kviečiami tie, kurie nerėkia garsiai, bet visada turi ką pasakyti. Siūlome ne brangius brendus, bet įdomius keistuolius ir išsišokėlius, kurių mintys ne visada iš karto sulaukia tautos pripažinimo.

Lietuvos žiūrovai jau turėjo progą išvysti gausybę įdomių svečių iš užsienio: „Vilsbol de Arce“, „Bibi Ghost“ iš Danijos; „Martin Lamothe“, Carlos Diez Diez, „El Delgado Buil“, Txell Miras iš Ispanijos; „Starstyling“, Annette Kölling, Antonia Goy, „Mongrels in Common“, „Grosser Heinrich“ iš Vokietijos; Andrew Logan, Siv Stodal, Jojo & Malou, Jean-Pierre Braganza, Alistair Carr, Osman Yousefzada, Avshalom Gur iš Didžiosios Britanijos; Richard Rene, Seiko Taki, Stephanie Coudert, Le Bihan Marc, Lucile Puton iš Prancūzijos; Jeroen van Tuyl iš Nyderlandų; Denis Simačiov, Oleg Biryukov, Aliona Achmadulina, Andrej Bartenev iš Rusijos; Massimo Crivelli, Franco Ciambella iš Italijos; Liga Banga iš Latvijos; Kristel Kuslapuu iš Estijos.

Per dvylika metų užaugo simbolinė „Mados infekcijos“ dizainerių karta. Kadaise tik perspektyvūs ir daug žadantys, dabar jie skina laurus užsienyje ir toliau kryptingai žengia „Mados infekcijos“ podiumu. Agnė Kuzmickaitė, Giedrius Paulauskas, Dovilė Gudačiauskaitė, Kristina Kruopienytė, Egidijus Sidaras, Eglė Žiemytė kuria dabartinį festivalio veidą, kuris kasmet vis įdomesnis ir kitoks.



"Injekcija" veža - mados lokomotyvas pajudėjo!

Mados talentų konkursas „Injekcija” laužo tradicijas: beveik dešimtmetį Nacionalinėje dailės galerijoje vykęs finalinis renginys šiemet persikels į paprastam mirtingajam uždraustą teritoriją - Vilniaus lokomotyvų remonto depo II-ajį cechą. Čia pirmą kartą žvalgėsi ir jaunieji finalininkai, kuriems liko lygiai mėnuo paskutiniams kolekcijų štrichams.

Finalas – jubiliejaus išvakarėse

„Džiaugiuosi, kad šiemet sulaukėme itin daug paraiškų iš čia ir svetur besimokančių, dirbančių lietuvių dizainerių. Bus įdomu palyginti, kaip mokslai ir gyvenimas kitose šalyse bei kultūrose atsispindės jų darbuose. Pati žinau, kaip sunku sukurti kažką išties originalaus, bet tiems, kurių idėjos alsuos jėga, individualumu ir taiklia laiko pajauta, pažadame įspūdingą jubiliejinės, XX-osios „Mados infekcijos” podiumą. Neatsitiktinai pasirinkome ir konkurso temą – nuo 1999-ųjų gyvuojantis festivalis atlaikė visus laiko išbandymus. Idėjas, kurias nuo pat pradžių drąsiai deklaravome, dabar įgyvendina Niujorko, Paryžiaus mados savaitės. Vadinasi, mūsų lokomotyvas rieda teisingais bėgiais”, – sakė festivalio „Mados infekcija” idėjinė vadė Sandra Straukaitė.

Šių metų „Injekcijos” konkurso tema – LAIKAS. „Užgimsta žmonių, idėjų ir tradicijų, savo minties galia ir paveikumu, pralenkiančių laiką. Šios nemirtingos idėjos ilgainiui ima suktis nuolatinėje laiko spiralėje, kurios buvimą akivaizdžiai patvirtina tai, kas arčiausiai kūno - drabužiai. Kostiumo dizaino inovacijos, paremtos kažkada puoselėtomis tiesomis, savo aktualumą ir gyvybingumą kaskart patvirtina nauju atgimimu. Kokį laiką rodo Tavo laikrodis? ”, – dviprasmiškai klausia konkurso rengėjai. Finalininkus atrinko specialiai suburta profesionalų komisija: dizaineris Thom Bara, Rapolas Vosylius iš kūrybinio dizainerių tandemo „labàdienà”, festivalio „Mados infekcija” idėjinė vadė Sandra Straukaitė. Finaliniame renginyje prie komisijos prisijungs dizainerė Kristina Kruopienytė ir vienas žymiausių lietuvių tapytojų Vilmantas Marcinkevičius.

Jauni, greiti ir pasiutę

Finale žiūrovai pamatys 14 kolekcijų, kurias pristatys Melita Rus, Domantas Šmaižys, Inga Skripka, Iveta Vecmane (Latvija), Justas Vonžodas, Reda Paula, Rūta Lendraitytė, Karolina Kvedaraitė, Viktorija Zajac, Rimantė Rimgailaitė, Danuta Šimelytė, Milda Grikšaitė, Adelė Žilinskaitė bei kūrybinis Lauros Kunciūtės ir Marijos Garnak duetas. Kiekvienas jų turės pristatyti po 5 modelius, kuriuos komisija vertins atsižvelgdama į kolekcijos konceptualumą, idėjos aktualumą, novatoriškumą ir atlikimo kokybę. „Nedrįstu net spelioti, kiek bus nugalėtojų, bet linkiu, kad visi pasirodytų pilna jėga ir pasinaudotų industrinės Vilniaus lokomotyvų remonto depo II-ojo cecho architektūros krūviu. Mūsų komandai nauja lokacija tapo ir įdomiu iššūkiu, ir nauju įkvėpimu - gruodžio 7 d. žiūrovų laukia galingas „Injekcijos” finalas”, – pasakojo renginio prodiuserė Renata Mikailionytė. Pagrindinis konkurso prizas – kvietimas savo kolekciją parodyti ant „Madosinfekcijos” podiumo 2018 balandžio 13–14 d. kartu su kitais Lietuvos ir užsienio dizaineriais.

Tramplinas aukštyn

S. Straukaitė pasidžiaugė, kad šiemet generaliniu konkurso rėmėju tapo „Absolut” prekės ženklas, pasaulyje garsėjantis kaip jaunų kūrėjų mecenatas. „Geroms idėjoms neegzistuoja geografinės ribos, bet reikia sužibėti tinkamoje vietoje, tinkamu laiku. Absolut prekės ženklas palaiko muzikos, mados, kino ir kitų meno sričių kūrėjus visame pasaulyje. Bendradarbiaujama net su 550 skirtingų menininkų. Galbūt startas „Injekcijoje” kažkam pramins takus į platesnius vandenis ir bendradarbiavimą tęsime jau pasauliniu mastu“, – teigė „Absolut” atstovė Indrė Janavičiūtė. Kad „Injekcija“ tampa tramplinu jauniesiems dizaineriams, įrodo Ieva Daugirdaitė, Diana Paukštytė, Eglė Žiemytė, „labàdienà“, Dainius Bendikas ir Benas Staškauskas, Thom Bara, Ugnė Martinaitytė, Morta Nakaitė ir kiti. Po šio konkurso pasirodę ant „Mados infekcijos” podiumo, jie toliau sėkmingai tęsia karjeras mados pasaulyje. „Injekcijos” finalas Vilniaus lokomotyvų remonto depo II-ajame ceche – gruodžio 7 d.




Užsakyti
naujienas: