Kovo 17 - 18 @ ŠMC
Bilietus įsigyk čia
powered by Mushroom CMS
EN | LT
„MADOS INFEKCIJA“

Mada pagal „Mados infekciją“

Festivaliui „Mados infekcija“ mada reiškia daugiau nei vien tik įspūdingus aprangos derinius. Festivalio organizatoriai žino, kad mada vyksta kasdien, o savo žymę joje palieka ne tik istorija, bet ir politika, ekonomika, menas. Mada yra neatsiejama kultūros dalis: tai kasdienio gyvenimo alsavimas ir atspindžiai visur, kur bepažvelgsi.

Štai kodėl „Mados infekcija“ skiriasi nuo visame pasaulyje vykstančių mados savaičių: festivalio programoje nėra uždarų vardinių vakarų ar tik VIPams pasiekiamų renginių. „Mados infekcijoje“ viskas atvirkščiai: festivalio aplinka neformali ir prieinama visiems – bilietą į festivalį gali įsigyti kiekvienas.

Mados savaitės standartai laužomi ir ant festivalio podiumo. Vietoj mados savaitėms įprasto vieno dizainerio pasirodymo „Mados infekcijos“ podiumą dalijasi keli kūrėjai. Tačiau kiekvienas iš jų turi teisę į savo šou, o žiūrovai per vieną vakarą gali susipažinti iškart su kelių kūrėjų naujausiais darbais.

Kiekviena „Mados infekcija“ – staigmena ir intriga tiek festivalio dalyviams, tiek jo žiūrovams. Kiekvieną kartą organizatoriai eksperimentuoja su architektūra, apšvietimu, muzika ir podiumo choreografija. Scenografai, apšvietimo dailininkai, fotografai, muzikantai, didžėjai, grafikos dizaineriai, vaizdo menininkai – bendraminčių profesionalų komanda sukuria visas sąlygas dizaineriams kuo ryškiau atskleisti savo kolekcijos idėją.

Jaunieji mados talentai ant „Mados infekcijos“ podiumo gali patekti per visiems atvirą „Injekciją“ – nuo 2008 metų festivalio rengiamą konkursą. Nuo 2010 metų „Injekcijos“ konkursas yra tarptautinis. Per visą konkurso istoriją kompetentinga komisija jau surado ir padėjo iškilti daugiau kaip 50 naujų mados talentų.

Pirmoji „Mados infekcija“ įvyko 1999 metais. Tuomet Lietuvoje nebuvo kito tarptautinio renginio, kuriame mados kūrėjai galėtų pristatyti savo kolekcijas ir sulaukti daugiau viešumo.

„Mados infekcija“ rengiama Šiuolaikinio meno centre. Jo ir festivalio draugystė neatsitiktinė: juk mada yra neatsiejama miesto kultūros ir šiuolaikinės kūrybos dalis.



ISTORIJA IR VARDAI

Užsienio svečių, jau dalyvavusių festivalyje, vardų sąrašas neleidžia abejoti renginio koncepcija ir nuoseklumu. Į „Mados infekciją“ kviečiami tie, kurie nerėkia garsiai, bet visada turi ką pasakyti. Siūlome ne brangius brendus, bet įdomius keistuolius ir išsišokėlius, kurių mintys ne visada iš karto sulaukia tautos pripažinimo.

Lietuvos žiūrovai jau turėjo progą išvysti gausybę įdomių svečių iš užsienio: „Vilsbol de Arce“, „Bibi Ghost“ iš Danijos; „Martin Lamothe“, Carlos Diez Diez, „El Delgado Buil“, Txell Miras iš Ispanijos; „Starstyling“, Annette Kölling, Antonia Goy, „Mongrels in Common“, „Grosser Heinrich“ iš Vokietijos; Andrew Logan, Siv Stodal, Jojo & Malou, Jean-Pierre Braganza, Alistair Carr, Osman Yousefzada, Avshalom Gur iš Didžiosios Britanijos; Richard Rene, Seiko Taki, Stephanie Coudert, Le Bihan Marc, Lucile Puton iš Prancūzijos; Jeroen van Tuyl iš Nyderlandų; Denis Simačiov, Oleg Biryukov, Aliona Achmadulina, Andrej Bartenev iš Rusijos; Massimo Crivelli, Franco Ciambella iš Italijos; Liga Banga iš Latvijos; Kristel Kuslapuu iš Estijos.

Per dvylika metų užaugo simbolinė „Mados infekcijos“ dizainerių karta. Kadaise tik perspektyvūs ir daug žadantys, dabar jie skina laurus užsienyje ir toliau kryptingai žengia „Mados infekcijos“ podiumu. Agnė Kuzmickaitė, Giedrius Paulauskas, Dovilė Gudačiauskaitė, Kristina Kruopienytė, Egidijus Sidaras, Eglė Žiemytė kuria dabartinį festivalio veidą, kuris kasmet vis įdomesnis ir kitoks.



Injekcija 2016

Jubiliejinio „Injekcijos“ konkurso finale – 16 drąsių jaunųjų profesionalų

„Nacionalinėje dailės galerijoje“ išrinkti ir paskelbti jubiliejinio – dešimtojo mados konkurso „Injekcija“ finalininkai. Inovatyvumas ir drąsi kūryba – šie bruožai vienija atrinktus dizainerius, kuriuos išvysime konkurso finale.

Jaunuosius dizainerius rinko konkursui susibūrusi komisija: dizainerė Dovilė Gudačiauskaitė, stilistė Karina Leontjeva, Rapolas Vosylius iš kūrybinio dizainerių tandemo „labàdienà“ ir festivalio „Mados infekcija“ meno vadovė Sandra Straukaitė. Prie komisijos „Injekcijos“ finale prisijungs ir dizainerė Eglė Žiemytė.

Konkurso tema – MONOpolis


„Injekcijos“ konkursui šiais metais pateiktos 67 paraiškos, iš kurių 11 – jaunųjų dizainerių iš užsienio: Izraelio, Rusijos, Italijos, Lenkijos, Ukrainos, Vokietijos.
Šių metų „Injekcijos“ konkurso tema – MONOpolis. Jei kostiumo dizainą suvoktume kaip žaidimą, kiekvieną kūrėjo idėją žvelkime kaip į ėjimą. Individas prieš mases ar koja kojon su dauguma? Saviraiškos monologas ar gerai apgalvotų veiksmų partija? Visi ėjimai teisingi – interpretacijos individualios.

„Tema MONOpolis leido mums paklausti: koks sekantis jūsų ėjimas madoje? Šį kartą dizaineriai temą interpretavo labai skirtingai, bet darbuose, pirmiausia, ieškojome inovatyvios mados, kuri žengia į priekį ir su kuria mes galime eiti į priekį kartu“, – teigė festivalio „Mados infekcija“ meno vadovė Sandra Straukaitė.
Dizainerės manymu, esminis dizainerio bruožas – drąsa. „Nors vieno recepto atkreipti komisijos dėmesį nėra, tikiu, kad kūrėjas turi būti drąsus ir nenuspėjamas, tačiau tuo pačiu sugebėti savo idėją išvystyti iki galo. Pirmoje vietoje bet kokiu atveju yra kūryba“.

10 – osios „Injekcijos“ finalininkai


Iš dalyvavusių, į finalą pateko 16 dizainerių: „2ru2ra“, Justina Gvaizdikaitė / MASTYC, Justina Semčenkaitė, Kamilė Peleckytė, Kristina Vyzaitė, Lukas Juodis ir Aušra Krapavičiūtė, Modesta Kremerytė ir Deividas Katkus / KREMER, Nikė Kotryna Kvedarauskaitė, Patricija Regesaitė (PREGES), Paulius Leonas ir Viktorija Rosenberg, Rugilė Gumuliauskaitė, Vaida Januškevičiūtė, Živilė Aleknavičiūtė, Barbara Vasileva (Rusija), Qnarik Javadian (Rusija), Isabell Neumayer ir Alicia Richter (Vokietija).

„Finalistai po 5 savo sukurtus modelius pristatys „Injekcijos” finale lapkričio 24 d. „Nacionalinėje dailės galerijoje“. Pagrindinis nugalėtojų prizas – kvietimas savo kūrybą pristatyti ant „Mados infekcijos” podiumo kitų metų kovo 18-19 d., kartu su kitais žinomais Lietuvos bei užsienio dizaineriais“, – teigė renginio prodiuserė Renata Mikailionytė.

Jubiliejinė - dešimtoji „Injekcija“. Ką tai reiškia?

S. Straukaitė neslepia, jog konkurso tęstinumas ir sukurta platforma jauniesiems talentams pasirodyti būtų neįmanomas be generalinio renginio remėjo – putojančio vyno „Bosca“, kuris su „Injekcija“ jau nuo 2013-ųjų.

„Jaučiuosi kaip monopolistas, nes jau 5-ąjį kartą esame generalinis tiek „Injekcijos“, tiek „Mados infekcijos“ remėjas. Mus, kaip kokius dizainerius, vis atrenka, taigi esame labai patenkinti. Labai malonu prisidėti prie jaunųjų dizainerių tobulėjimo ir vėliau stebėti sėkmingą jų karjerą“, – kalbėjo „Bosca“ atstovas, įmonės „Boslita ir Ko“ rinkodaros vadovas Audrius Sekliuckis.

Kad „Injekcija“ tampa tramplinu jauniesiems dizaineriams, įrodo Ieva Daugirdaitė, Diana Paukštytė, Eglė Žiemytė, Milda Čergelytė, „Tribe“, kūrybinis susivienijimas „labàdienà“ ir kiti. Po šio konkurso pasirodę ant „Mados infekcijos“ podiumo, jie toliau tęsia sėkmingas karjeras mados pasaulyje.

Vienas iš jų, šių metų „Injekcijos“ komisijos narys ir „labàdienà“ dizaineris Rapolas Vosylius, teigė: „Dalyvavimas „Injekcijoje“ yra savęs ieškojimas. Svarbu sau kelti iššūkį ir jį priimti atsakingai. Negali galvoti, kad tai – tik vienas iš daugelio tavo pasirodymų, kad bus kiti kartai. Naudingiausia – atiduoti visą save, išgirsti, kaip tave vertina ir po to tuo pasinaudoti. Atmestinumas negalimas“.



Užsakyti
naujienas: